About

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

11 Temmuz 2015 Cumartesi

DÜŞÜK MOTOR YÜKSEK PERFORMANS

      Yüksek güç performansı ve düşük yakıt tüketimi için en önemli şey aslında arabanın tork kuvveti ve beygir gücüdür. Birbirine yakın olan bu kuvvet birimleri aslında teknik olarak kafa karıştırıcı olabilirler.
      Bilindiği üzere herkes araba alırken beygir gücünün önemini bilir. Eski arabalarda yüksek motor ve doğru orantılı daha fazla güç üretme prensibiyle yüksek beygirli araçlar kullanılabiliyordu. Yakıt fiyatlarının yüksek olmasından kaynaklanan motor üreticileri artık mühendislerine son teknolojileri kullandırarak en düşük yakıt performansı alabilmek için düşük motor hacmine sahip fakat vites kutusu ve farklı dişli kuvvetlendirici sistemler ile daha yüksek beygir gücü elde edebiliyorlar. Fazla sürat elde edebilmek içinde tork kuvvetini yakalarken çapı daha büyük tekerlekler ile düşük yakıt uzun yol prensibini amaçlıyorlar. Şu şekilde düşünebilirsiniz. Merkezinin tek tur attığı bir daire düşünün bu dairenin çapı ne kadar büyürse tek turda attığı yolda o kadar büyür. Tabi ki bu lastiğin dönebilmesi içinde tork kuvvetine ihtiyaç var. Bu ihtiyacı da mühendisler çark sistemleri ve yeni nesil vites kutusu teknolojisi ile giderebiliyorlar. Bu sayede düşük yakıt tüketimi ile aynı performansı yakalamak mümkün olabiliyor.
     Sizler de araç alırken beygir gücü ve tork kuvveti yüksek düşük hacimli araçları tercih etmenizde fayda olacaktır.  http://otomotobilgi.blogspot.com sitesinden otomobil hakkında her şeyi bulabileceksiniz.

0 yorum:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Blogger Theme by Lasantha - Premium Blogger Templates | Affiliate Network Reviews