Yüksek güç
performansı ve düşük yakıt tüketimi için en önemli şey aslında arabanın tork
kuvveti ve beygir gücüdür. Birbirine yakın olan bu kuvvet birimleri aslında
teknik olarak kafa karıştırıcı olabilirler.
Bilindiği üzere
herkes araba alırken beygir gücünün önemini bilir. Eski arabalarda yüksek motor
ve doğru orantılı daha fazla güç üretme prensibiyle yüksek beygirli araçlar
kullanılabiliyordu. Yakıt fiyatlarının yüksek olmasından kaynaklanan motor üreticileri
artık mühendislerine son teknolojileri kullandırarak en düşük yakıt performansı
alabilmek için düşük motor hacmine sahip fakat vites kutusu ve farklı dişli
kuvvetlendirici sistemler ile daha yüksek beygir gücü elde edebiliyorlar. Fazla
sürat elde edebilmek içinde tork kuvvetini yakalarken çapı daha büyük
tekerlekler ile düşük yakıt uzun yol prensibini amaçlıyorlar. Şu şekilde
düşünebilirsiniz. Merkezinin tek tur attığı bir daire düşünün bu dairenin çapı
ne kadar büyürse tek turda attığı yolda o kadar büyür. Tabi ki bu lastiğin
dönebilmesi içinde tork kuvvetine ihtiyaç var. Bu ihtiyacı da mühendisler çark
sistemleri ve yeni nesil vites kutusu teknolojisi ile giderebiliyorlar. Bu sayede
düşük yakıt tüketimi ile aynı performansı yakalamak mümkün olabiliyor.
Sizler de araç
alırken beygir gücü ve tork kuvveti yüksek düşük hacimli araçları tercih
etmenizde fayda olacaktır. http://otomotobilgi.blogspot.com sitesinden
otomobil hakkında her şeyi bulabileceksiniz.
0 yorum:
Yorum Gönder