
Benzinli bir arabaya tüp taktırıp LPG yani likit
petrol gazına çevirmiş bir çok araç sahibi var. Bunlardan en çok dönüştürülmüş
motor tipleri ise eski nesil karbüratörlü araçlardır. Karbüratörlü araçların dönüştürülme
sebebi ise tamamen mekanik bir aksamla çalıştıkları için daha fazla piston
patlama hacmi odasına fazla yakıt çektiklerinden kaynaklanıyor. Mekanik olarak
pistonun her devirli hareketi içeriye karbüratörden emme sağlarken bu emmeyi
kontrol etmek mümkün olmadı için en ucuz yöntem lpg ye dönüştürülme olarak
göründü. Bazı araba firmaları ise bu talebe karşılık lpg’li araç üretimi
yaparak müşterilerine bir seçenek sunmuş olsa da çok rağbet göstermedi. Sıfır bir
araba alacak kişi genelde dizel bir araca yönlendiği ya da daha az yakıt
tüketimine sahip bir benzinli motor dan yana seçimini yaptığı için bu klasman
pek tutmadı diyebiliriz. Yeni nesil benzinli euro motorlar neredeyse dizel
rakipleri kadar az tüketim yaptıkları için çoğu kişi artık lpg tüp taktırma
taraftarı değil. bu olayın sağlık ve güvenlik açısından da bazı problemler
doğurma ihtimali olduğu içinde artık bir seçenek olmaktan uzak duruyorlar. Enjeksiyonlu
benzinli motorlarda ki teknoloji için üretilen lpg modelleri daha farklı bir
teknolojiye sahip olduklarından karbüratörlü motorlardan da daha az bir yakıt
tüketimini gözlemleyebilirsiniz. Bu işlemler yapıldıktan sonra ise yapmanız
gereken ruhsatınıza lpg tankını işletmeniz için tekrar bir muayene yaptırmalı
ve egzoz emisyon ölçümünden sonra ruhsat başvurunuzu trafik müdürlüğüne
yapmalısınız. Benzinli bir araç ta yakıt tüketimi ile lpg bir araç yakıt tüketimin
arasında ki farkı hesaplamak için de
“lpg benzin hesapla” linkini tıklayabilirsiniz.
0 yorum:
Yorum Gönder