About

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

16 Temmuz 2015 Perşembe

BENZİN VE LPG DE YAKIT HESAPLAMA

   

     Benzinli bir arabaya tüp taktırıp LPG yani likit petrol gazına çevirmiş bir çok araç sahibi var. Bunlardan en çok dönüştürülmüş motor tipleri ise eski nesil karbüratörlü araçlardır. Karbüratörlü araçların dönüştürülme sebebi ise tamamen mekanik bir aksamla çalıştıkları için daha fazla piston patlama hacmi odasına fazla yakıt çektiklerinden kaynaklanıyor. Mekanik olarak pistonun her devirli hareketi içeriye karbüratörden emme sağlarken bu emmeyi kontrol etmek mümkün olmadı için en ucuz yöntem lpg ye dönüştürülme olarak göründü. Bazı araba firmaları ise bu talebe karşılık lpg’li araç üretimi yaparak müşterilerine bir seçenek sunmuş olsa da çok rağbet göstermedi. Sıfır bir araba alacak kişi genelde dizel bir araca yönlendiği ya da daha az yakıt tüketimine sahip bir benzinli motor dan yana seçimini yaptığı için bu klasman pek tutmadı diyebiliriz. Yeni nesil benzinli euro motorlar neredeyse dizel rakipleri kadar az tüketim yaptıkları için çoğu kişi artık lpg tüp taktırma taraftarı değil. bu olayın sağlık ve güvenlik açısından da bazı problemler doğurma ihtimali olduğu içinde artık bir seçenek olmaktan uzak duruyorlar. Enjeksiyonlu benzinli motorlarda ki teknoloji için üretilen lpg modelleri daha farklı bir teknolojiye sahip olduklarından karbüratörlü motorlardan da daha az bir yakıt tüketimini gözlemleyebilirsiniz. Bu işlemler yapıldıktan sonra ise yapmanız gereken ruhsatınıza lpg tankını işletmeniz için tekrar bir muayene yaptırmalı ve egzoz emisyon ölçümünden sonra ruhsat başvurunuzu trafik müdürlüğüne yapmalısınız. Benzinli bir araç ta yakıt tüketimi ile lpg bir araç yakıt tüketimin arasında ki farkı hesaplamak için de “lpg benzin hesapla” linkini tıklayabilirsiniz.

0 yorum:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Blogger Theme by Lasantha - Premium Blogger Templates | Affiliate Network Reviews